Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε σχετικά με Google Ads για Eshop
Η χρησιμότητα των Google Ads, τώρα το 2024 και για τα επόμενα αρκετά χρόνια, δεν μπορεί να αμφησβητηθεί. Οι επιχειρήσεις τα χρησιμοποιούν για ένα και μοναδικό λόγο, επειδή αποδίδουν.
Η εξέλιξη των Google Ads
Η διαφήμιση στην google παλαιότερα ήταν πιο απλή. Μερικές λέξεις-κλειδιά εδώ, μερικές εκεί. Πρόσθετες και μερικές αρνητικές λέξεις-κλειδιά και ήσουν εντάξει.
Αυτό όμως κάποια στιγμή δεν ήταν αρκετό, οπότε ξεκινούσες και έκανες και remarketing με την χρήση της καμπάνιας Display.
Η λειτουργία της; Banner τα οποία τα προέβαλες σε στοχευμένο κοινό το οποίο προηγουμένως είχε κάνει κάποια ενέργεια στην ιστοσελίδα σου από άλλη καμπάνια.
Πλέον τα google ads έχουν εξελιχθεί αρκετά. Η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης κάνει τα πράγματα πιο εύκολα και ταυτόχρονα δύσκολα. Συνέχισε λοιπόν να διαβάζεις γιατί σου έχουμε ετοιμάσει τον απόλυτο οδηγό για να κάνεις μόνος σου τις τέλειες καμπάνιες Google Ads.
Τύποι Καμπανιών & Ποιοι είναι οι ιδανικοί για τα Eshop
Το δίκτυο της google είναι τεράστιο. Ο χρήστης μπορεί να κάνει μια αναζητήσει με οποιονδήποτε τρόπο. Γιαυτό υπάρχει και μια ποικιλία στους τύπους διαφημίσεων που μπορεί μια επιχείρηση να χρησιμοποιήσει για την προβολή της. Οι τύποι αυτοί είναι:
- Καμπάνιες Αναζήτησης
- Καμπάνιες Μέγιστης Απόδοσης (Trending)
- Καμπάνιες Προβολής
- Καμπάνιες Βίντεο
- Καμπάνιες Αγορών
- Καμπάνιες Εφαρμογής
- Έξυπνες Καμπάνιες
- Καμπάνιες Demand Gen
Σε επόμενο άρθρο θα αναλύσουμε καθεμία από αυτές και πως μπορούν να χρησιμοποιηθούν.
Ιδανικές Καμπάνιες για Eshop
Από τους 8 τύπους καμπανιών τα eshop χρειάζονται τους 3 – 4. Αυτοί είναι η Αναζήτησης, Μέγιστης Απόδοσης, Προβολής και Αγορών.
Καμπάνια Αναζήτησης
Ένας χρήστης κάνει μια αναζήτησή στην google και του εμφανίζονται 4 διαφημίσεις και 10 αποτελέσματα χωρίς διαφήμιση οργανικά. Δημιουργώντας μια διαφήμιση αναζητήσεων, στοχεύεις πιθανές λέξεις-κλειδιά που θα ψάξει ο εκάστοτε χρήστης για να βρει την απάντηση του. Αν έχεις τις σωστές λέξεις, το αποτέλεσμα θα είναι να εμφανιστείς σε 1 από τα 4 αποτελέσματα διαφημίσεων.
Καμπάνια Προβολής
Εμφανίζεσαι εντός blog και συνεργατών προβολής της google. Η καμπάνια αυτή λειτουργεί με στόχευση ενδιαφερόντων και προτιμήσεων των χρηστών. Η google δημιοργεί προφίλ χρηστών σύμφωνα με αυτά που αναζητούν. Σε εμάς για παράδειγμα επειδή ενδιαφερόμαστε για το digital marketing μας δείχνει αρκετές εφαρμογές για τον κλάδο, όταν θα επισκεφτούμε ένα blog. Μέσα από αυτήν την καμπάνια μπορείς να προβάλλεις την επιχείρηση σου με εικόνες, γραφικά και έξυπνους τίτλους. Δημιουργείς στοχευμένα audiences που θα τους ενδιέφερε το προϊόν ή υπηρεσία σου. Χρησιμοποιείται αρκετά για remarketing.
Καμπάνια Μέγιστης Απόδοσης ( PMAX )
Νεοφερμένη καμπάνια από την google. Χρησιμοποιεί τεχνολογία AI και προβάλλεται σε όλο το δίκτυο της Google. Από τα απτοελέσματα αναζήτησης, στους χάρτες μέχρι και εντός εφαρμογών. Προωθείται αρκετά από την ίδια την google αλλά και από τις διαφημιστικές εταιρείες. Ο λόγος; Απλός, φέρνει τρομερά αποτελέσματα όταν ρυθμίζεται σωστά. Δημιοργείς τίτλους, περιγραφές, προσθέτεις εικόνες και γραφικά, βίντεο που προβάλλεται στο YouTube, το προφίλ του Google My Business για να προβληθείς στους χάρτες και να φέρεις επισκέψεις στο κατάστημα. Προσθέτεις προϊόντα και τα προβάλλεις με την δυνατότητα άμεσης αγοράς. Είναι η καμπάνια που θα λατρέψεις και θα σε βγάλει ασπροπρόσωπο.
Καμπάνια Αγορών
Παρόμοια με αυτήν της προβολής. Προσθέτεις προϊόντα μέσω του Merchant Center και τα προβάλλεις σε συγκεκριμένο κοινό που θα επιλέξεις απλή, γρήγορη στην ρύθμιση και μπορεί να λειτουργήσει και με μικρό μπάτζετ. Ρύθμισε σωστά την Καμπάνια Performance Max Η σωστή ρύθμιση της Performance Max ή Μέγιστης Απόδοσης για το eshop σου θα σε ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό. Το πιο σημαντικό απ’όλα, να έχεις conversion tracking για αγορές και αξία αγορών, merchant center και να διαχωρίσεις τα προϊόντα σε καταλόγους σύμφωνα με την κατηγορία τους, σύνδεση google analytics. Οπότε εξασφαλίζοντας τα παραπάνω, πάμε να δεις μερικές συμβουλές για το πως να φτιάξεις την απόλυτη καμπάνια.
Αρχικά:
Δημιούργησε διαφορετικές ομάδες διαφημίσεων για κάθε κατηγορία προϊόντων. Αυτό επειδή η google θα μπορέσει να προσαρμόσει τον αλγόριθμο της και να εμφανίζει τα προϊόντα με τις καλύτερες πιθανότητες αγοράς. Αυτό μπορεί να το κάνει πιο αποδοτικά όταν θα της δώσεις καταλόγους με λίγα προϊόντα.
Επέλεξε τις σωστά θέματα αναζήτησης όπως τα ονομάζει κοινώς λέξεις-κλειδιά. Δεν θα σε εμφανίσει μόνο γιαυτά αλλά θα μπορέσει να κατανοήσει καλύτερα το κοινό που θέλεις να στοχεύσεις.
Στόχευσε σωστά ενδιαφέροντα και προτιμήσεις. Επιλέγοντας το κουτάκι για να συμπληρώσεις τα ενδιαφέροντα, στην πάνω δεξιά γωνία θα δεις ένα κουμπί που λέει new segment ή νέο κονό. Πάτησε το, πιο κάτω θα βρεις το “Κοινό που ψάχνει αυτά τα Website” έκεί μπορείς να βάλεις το url του checkout των ανταγωνιστών σου. Αυτό το κάνεις για να καταλάβει η google ότι σε ενδιαφέρουν τα άτομα που φτάνουν μέχρι το checkout. Έτσι βελτιώνεις τις πιθανότητες να γίνει κάποια αγορά.
Ρύθμισε σωστά Search Campaign
Η καμπάνιες Search συνεχίζουν να είναι αρεκτά αποδοτικές. Μια καλά δομημένη καμπάνια θα σου φέρει αρκετές πωλήσεις στο eshop σου. Όπως και στην Performance Max, στην αναζήτσης θα χωρίσεις τις ομάδες διαφημίσεων σου σύμφωνα με τις κατηγορίες των προϊόντων σου. Αλλά κάθε ομάδα διαφημίσεων θα έχει την δικά της keywords για τα οποία πρέπει να εμφανίζεται. Σκέψου τις λέξεις-κλειδιά σαν τα προϊόντα του Merchant Center. Δεν πρέπει να βάλεις χιλιάδες λέξεις γιατί πάλι η google δεν θα μπορέσει να προσαρμοστεί αναλόγως.
Βάλε όσο το δυνατόν περισσότερες και σχετικές επεκτάσεις διαφημίσεων (sitelink σε σχετικές κατηγορίες, callouts, τιμές, προσφορές, τηλέφωνο). Κάθε φορά που εμφανίζεται η διαφήμιση σου θέλεις να πιάσει τον περισσότερο χώρο στην οθόνη του χρήστη.
Κάθε διαφήμιση σου να οδηγεί στην σωστή σελίδα του website σου και επιπλέον μπορείς να ρυθμίσεις και τις λέξεις-κλειδιά να οδηγούν σε συγκεκριμένες σελίδες. Η σελίδες που θα χρησιμοποιήσεις για τις διαφημίσεις σου πρέπει να έχουν τα βασικά του SEO. Επειδή η google βαθμολογεί την διαφήμιση σου σύμφωνα και με την σχετικότητα της landing page. Ιδανικά θέλεις το κείμενο και οι λέξεις-κλειδιά που στοχεύεις να έχουν συνάφεια με την σελίδα που στέλνεις τους επισκέπετες.
Ρύθμισε σωστά μια Display Καμπάνια
Η display καμπάνιες χρησιμοποιούνται κυρίως για remarketing. Οπότε η βέλτιστη πρακτική είναι:
Να φτιάξεις γραφικά και εικόνες τα οποία σχετίζονται με το κοινό που θέλεις να επαναστοχεύσεις. Ένα παράδειγμα, αναζητώ κινητά και πατάω σε διαφήμιση που με οδηγεί στην σελίδα ενός eshop με κινητά της Apple. Η display καμπάνια μπορεί να έχει φωτογραφίες με κινητά apple, χαρακτηριστικά τους ή ακόμα και προσφορές.
Χρησιμοποίησε σωστό και επαρκές Budget
Όλα ξεκινούν από το budget. Όταν αποφασίσεις να διαφημιστείς αυτό που πρέπει να έχεις εξασφαλίσει είναι επαρκές budget για τουλάχιστον 3-5 μήνες. Οι καμπάνιες γενικότερα χρειάζονται 5-7 μέρες προσαρμογής και μετά άλλο τόσο χρόνο για να τις τεστάρεις αν αποδίδουν. Σύμφωνα με την καμπάνια που θα επιλέξεις, θα χρειαστείς διαφορετικό ημερήσιο μπάτζετ. Αυτά που προτείνουμε εμείς είναι:
Για Καμπάνιες Μέγιστης Απόδοσης ή Performance MaxΤο ιδανικό μπάτζετ για να ξεκινήσεις είναι 7€/ημέρα, συνολικά 210€/μήνα
Για Καμπάνιες Αναζήτησης με 3 ομάδες διαφημίσεων.
Το ιδανικό μπάτζετ είναι στα 5€/ημέρα, συνολικά 150€/μήνα
Για Καμπάνιες Display, ανάλογα την έκταση του κοινού, το ιδανικό μπάτζετ ξεκινάει από τα 3€/ημέρα συνολικά 90€/μήν
Για Καμπάνιες Αγορών, ανάλογα την έκταση του των καταλόγων, το ιδανικό μπάτζετ ξεκινάει από τα 3€/ημέρα συνολικά 90€/μήνα
Ποτέ μην βάλεις παραπάνω μπάτζετ από αυτό που μπορείς να διαθέσεις. <η4>Μέτρησε την απόδοση των Διαφημίσεων σουη4> <π>Και φτάσαμε στην ώρα της κρίσης. Η μέτρηση των αποτελεσμάτων. Μια καμπάνια, όποια και να είναι αυτή, πρέπει να κρίνεις αν είναι αποδοτική ή όχι. Πληροφορία που θα σου δείξει αν πρέπει να κάνεις αλλαγές, να την σταματήσεις ή να την αφήσεις όπως είναι. Η σωστή μέτρηση των αποτελεσμάτων ξεκινάει από τον στόχο που έχεις. Έχει ξεκάθαρο στόχο και η μέτρηση είναι εύκολη. Για τα eshop ο στόχος σας είναι η αύξηση αριθμού παραγγελιών, αξίας παραγγελιών και τηλέφωνα. Αν η καμπάνια σου δεν φέρνει τίποτα από αυτά, πρέπει να την τερματίσεις ή να κάνεις αλλαγές.π>
Από την άλλη αν έχεις eshop και θέλεις να προβληθείς σε πολύ κόσμο τότε μην κλείσεις μια καμπάνια επειδή δεν σου φέρνει πωλήσεις γιατί δεν είναι ο στόχος αυτός.
Πότε είναι σωστό να αλλάξεις την Στρατηγική Προσφορών σου
Πιθανόν να μην το ήξερες αλλά η στρατηγική προσφορών μπορεί να βελτίωση την απόδοση των διαφημίσεων σου στην google ή να τις κάψει εντελώς.
Στην αρχή η στρατηγική προσφορών σου πρέπει να είναι μεγιστοποίηση κλικ.
Όταν ο λογαριασμός σου φτάσει τις 50 μετατροπές/μήνα τότε μπορείς να αλλάξεις την στρατηγική σε μεγιστοποίηση μετατροπών. Οι 50 μετατροπές θεωρούνται αρκετές από τον αλγόριθμο της google για να μπορέσει να καταλάβει σε ποιόν θα δείχνει τις διαφημίσεις σου αλλά και επειδή θα κάνει πιο επιθετικές προσφορές για αναζητήσεις που κρίνει ότι θα γίνουν πελάτες. Παράδειγμα, αν στην μεγιστοποίηση κλικ έκανες προσφορά 1€ για την λέξη κινητά apple, στην μεγιστοποίηση μετατροπών θα κάνει 5€ για να εξασφαλίσει ότι θα σε εμφανίσει επειδή θα έχει καταλάβει ότι όσες φορές εμφανίζεσαι για αυτήν την λέξη παίρνεις πελάτη.
Άρα θα δοκιμάσεις τα Google Ads ;
Γνωρίζοντας, λοιπόν, όλα τα παραπάνω, τις ιδανικές καμπάνιες, τους σωστούς τρόπους ρύθμισης της καθεμίας και τα budget. Θα δοκίμαζες να κάνεις τις διαφημίσεις σου για το eshop σου;
Η Webcelerate σου προτείνει να δοκιμάσεις να στήσεις 1-2 καμπάνιες ή 1 από κάθε τύπο. Δες τα αποτελέσματα και αν κρίνεις ότι χρειάζεσαι βοήθεια μην διστάσεις να επικοινωνήσεις μαζί τους. Θα ήταν χαρά τους να σε συμβουλέψουμε μέσα από ένα σύντομο ραντεβού.